Gaasterlander

We leven (gelukkig) in een tijd waarin we als consument steeds bewuster omgaan met wat we in ons winkelmandje leggen. Zo is de kip slachtoffer geweest van menig plofdiscussie, maar varkensvlees ligt onder een vergrootglas. We werken als bureau dan ook niet zomaar overal al aan mee! Onze missie is om onze relaties succesvol te maken, maar dan moeten ze bij voorkeur qua ideologie natuurlijk ook bij ons passen.

En daar was Gaasterlander. Een prachtig stukje varkensvlees, van een mooi Fries varken. Intramusculair vet geeft het vlees een unieke (oorspronkelijke) smaak. Het mooie van het concept Gaasterlander is dat de hele keten, van boer tot slachthuis, en van voedingsspecialist en dierenarts tot vervoerder, zich verbindt aan de keten. Hierdoor is er een 100% keten controle, wat het varken en het vlees ten goede komt.

 

Positionering

Er was al nagedacht over de naam en er was al een logo, maar we mochten wel aanscherpen. Hoewel sommige adviezen gaandeweg zijn gesneuveld, hebben we met z’n allen naar tevredenheid een mooi eindresultaat neer kunnen zetten.

 

Visuele identiteit

De oorsprong is gekoppeld aan het prachtige Gaasterland qua beeld en slogan, en als lancering is het verhaal erachter nog duidelijker uitgewerkt. De aandacht die ze bij Gaasterlander hebben voor het varken en het vlees, vertalen wij in de aandacht voor verpakking en instore materiaal. Fris, gezond en met aandacht ontworpen.

Opdrachtgever

Gaasterlander

Werkzaamheden

Branding - Merk concept - Beeld concept - Design visuele identiteit - Concept ontwikkeling - Visual design - Signing - Marketing - Campagnes - Huisstijlbeheer - Drukwerkbegeleiding