WK JONGE DRESSUURPAARDEN

Willen jullie de visuele identiteit van het Wereldkampioenschap voor Jonge Dressuurpaarden ontwikkelen? Niet een vraag die we dagelijks krijgen, maar wel een uitdaging die we graag aangaan! Na 16 jaar werd het evenement in 2016 voor het eerst weer in Nederland georganiseerd: een mooi prestige- project dus, met topsponsors als de FEI en Longines.

 

Na een duik te hebben genomen in de wereld van dressuur waarbij we tientallen films hebben bekeken, nog meer foto’s voorbij hebben zien komen en tientallen artikelen en blogs hebben gelezen, kwamen we erachter. Er is één moment waarbij alles samen komt; alle voorbereidingen, jaren van training, spanningen, stress, het harde werken, de ruiter en zijn paard, het publiek en de jury. Het is hét moment wanneer de ruiter en paard de arena betreden en hun saluut geven aan de jury en het publiek. Een moment van eer.

 

We hebben dat moment gedefinieerd met de Latijnse zin: Pugnaturi te saletant. In het Nederlands: Zij die gaan strijden groeten u. Dat is het moment wat we hebben gevisualiseerd in het logo voor WBDCYH.

 

Het logo moest makkelijk toe te passen zijn. Met de hoeveelheid ingesloten sponsornamen en de daarbij geldende huisstijlregels was dit een enorme opgave. Uiteraard wilden we de kleur oranje toepassen want natuurlijk is iedereen trots op het Nederlandse tintje. Alles bij elkaar een behoorlijke uitdaging maar we hebben met recht een treffend eindresultaat neer kunnen zetten wat internationaal gezien mag worden.

 

In samenwerking met het organiserende comité en Charlotte Dekker (KWPN) hebben we de totale visuele identiteit ontwikkeld die resulteerde in de website, brochure, flyers, advertenties, signing.

 

Opdrachtgever

WK jongedressuurpaarden